boogies-go-myanmar.reismee.nl

Inle Lake en Ngapali beach en als afsluiter een dagje in Yangon

We zijn inmiddels weer een paar dagen thuis, maar willen jullie het laatste stuk van onze reis natuurlijk niet onthouden.
Wir sind schon einige Tagen zu Hause aber natürlich posten wir noch das letzte Teil unserer Reise :)

We waren bij Inle Lake gebleven. Op 30 december was de bedoeling om te fietsen, maar zoals jullie hebben kunnen lezen kwam Noors voetje tot twee keer tussen de spaken en dat was reden om niet meer verder te fietsen. In de middag rende ze er gelukkig alweer op rond.
Das letzte war Inle Lake worüber wir geschrieben hatten. Sorry aber diesen Text war leider nicht auf Deutsch. Wir hatten nur einen kleinen Ipad dabei und da Text typen ist nicht wirklich schön. Jetzt wieder zu Hause und auf einem Rechner geht’s natürlich viel schneller. Am 30. Dezember hatten wir vor Fahrrad zu fahren aber weil Noor zwei Mal ihr Fuss zwischen das Rad gekriegt hat haben wir entschieden nicht weiter zu fahren. Wir sind dann mit tuktuk weiter gefahren, viel besser als 5 Kilometer Fahrrad fahren mit 2 Kids. Wir waren auch froh das wir entschieden hatten nicht gleich ins Krankenhaus zu fahren. Es war blau, etwas dick und kleine Wunde auf dem Fuss aber Ende des Nachmittags hat Noor schon wieder etwas gerannt.

De dag erna was het oudjaarsdag. We werden door onze gids in de ochtend opgehaald met de boot. Die dag stond het bezichtigen van de vissers en de drijvende tuinen op het programma. De vissers op het Inle Lake hebben een speciale manier van vissen. Ze staan op de boot en besturen de boot met hun voet/been, omdat hun handen niet vrij zijn. In hun handen hebben ze het visnet dat ze stukje voor stukje in het water laten vallen. We voeren door een boeren- en een vissersdorpje. Het verschil tussen deze twee was de grootte van hun huizen. De boeren “boeren” beter dan de vissers. Het is echt een dorp met alles er op en er aan, inclusief dokter, supermarkt, school en postkantoor. Leuk om dit te zien, want echt alles gebeurd op het water. De school had wel een stukje grond erbij met een voetbalveldje, maar eromheen was water, water en nog eens water.
Den Tag danach war Sylvester. Wir sind am Morgen abgeholt worden mit dem Boot. Der Tag war zur Besichtigung der Fischer und die schwebende (schwimmende?) Garten. Die Fischer haben eine bestimmte Art von fischen. Sie stehen auf dem Boot und steuern das Boot mit Fuss/Bein, weil sie die Hände nicht frei haben. Mit die Hände schmeissen sie den Fischernetz im Wasser.
Wir fuhren mit dem Boot über dem Fluss durch einen Bauern- und Fischerdorf. Das Unterschied zwischen die Beide war klar, die Häuser der Bauern waren viel grösser wie von den Fischer. Die Dorfe sind wikrlich wie ein normales Dorf, einschliesslich Artz, Kaufladen, Schule und Postamt. Schön zu sehen was alles auf das Wasser passiert. Die Schule hatte übrigens ein kleines Stück Land um Fussball spielen zu können, aber herum was nur Wasser, Wasser und … Wasser.

Via de drijvende tuinen, waar in dit deel veelal tomaten gekweekt werden, voeren we naar een bedrijfje dat van lotusbloemen draad maakt om mee te weven. Er stonden vele weefgetouwen en je kon er natuurlijk vanalles kopen. Het was interessant om te zien hoe ze de draden uit de stengels halen, een langzaam en daardoor kostbaar proces.
Dann haben wir die schwebende Gärten gesehen, wo viele Tomaten kultiviert würden. Wir haben noch eine kleine Firma wo von Lotusblumen Faden gemacht worden zum Weben. Sehr interessant zus hen wie die Faden aus die Blumenstiele gezogen würden, ein langsames und dadurch teueres Prozess.
We hebben die middag lekker gegeten bij het Golden Moon restaurant en de rest van de middag gezwommen en geknutseld. Die avond had het hotel een bbq-diner georganiseerd. De tafels en de stoelen stonden mooi gedekt bij het zwembad. Een gezellige avond met zijn allen, lekker eten van de bbq en een fles Sekt. Kids gingen normale tijd naar bed. Wij bestelden nog een tweede fles (oooohhhh) en lagen bij het zwembad toen de klok op 00:00 uur sprong. Met 1 vuurpijl luiden wij 2020 in en slechts een handjevol mensen. Er zijn veel mensen die al voor 12 uur naar bed waren gegaan, maar wij wilden dat niet. De buren hadden wat meer vuurpijlen en daar konden wij van meegenieten. Leuke avond en een rustige start van het nieuwe jaar.
Wir haben lecker gegessen bei Golden Moon Restaurant und der Rest des Nachmittags haben wir geschwommen im Pool und gebastelt. Am Abend hatte das Hotel einen BBQ-Diner zum Sylvester organisiert. Die Tische waren alle am Pool hingestellt worden. Ein gemütlicher Abend zusammen, guten BBQ mit eine Flasche Sekt dazu. Kids gingen normal ins Bett und wenn die geschlafen haben, sind wir wieder am Pool gegangen mit noch eine Flasche Sekt. Da würde es 00:00 und haben wir auf 2020 angestossen. Mit 1 Stück Feuerwerk war es dann 2020 mit nur noch wenig Leute. Viele waren schon ins Bett, aber das wollten wir nicht. Die Nachbarn hatten etwas mehr Feuerwerk und davon haben wir auch genossen. Schönen Abend und einen ruhigen Start im neuen Jahr.

1 januari – Deze dag begon rustig. We waren op dezelfde tijd wakker als normaal, maar we hadden de gids gevraagd ons niet te vroeg op te halen. Bij het ontbijt kregen Noor en Kas een cadeautje voor het nieuwe jaar van de manager van het hotel. Ze kregen allebei een tasje waar ze erg gelukkig mee waren. Vanaf die dag ging het tasje elke dag mee naar het ontbijt en met het avondeten met wat spulletjes om te tekenen en spelen. Na een rustige ochtend werden we om 10 uur opgehaald.

1. Januar – Der Tag hatte ruhig angefangen. Wir waren schon zeitig wach aber hatten unser Guide gebeten nicht zu früh zu starten. Beim Frühstück bekamen Noor und Kas ein Geschenk von der Managerin des Hotels, eine schöne Tasche die dann immer mitgenommen worden ist zum Frühstück und Abendessen so dass sie immer etwas zu tun hatten. Um 10 Uhr sind wir abgeholt worden.
Als eerste brachten we een bezoek aan de Hpaung Da U Pagode bezocht. De kids hadden blijkbaar niet zo veel zin meer in nog een pagode na de vele die we deze vakantie gezien hebben. Begrijpelijk, maar ook beetje vervelend om met tikkertje spelende kinderen in een pagode rond te lopen. Daarna ging het weer verder, uiteraard met het knetterende bootje. Heerlijk om je zo te verplaatsen en alles via het water te kunnen bekijken. De laatste stop deze dag waren de pagodes van Indein. De boottour er naar toe was leuk. Doordat de boten het water in beweging brengen, beschadigt de zijkant van het land. Om dit tegen te gaan bouwen ze een bescherming langs de rand van het water en hebben ze een aantal stuwwalletjes van takken gebouwd. De heenweg betekende dit dat we van een lager gelegen deel van het water tegen het hogere gelegen deel in moesten varen. Super gaaf dus en Kas, die voorin de boot zat, genoot er iedere keer van alsof hij in een achtbaan zat.
Wir haben als ersten den Hpaung Da U Pagode besucht. Anscheinend hatten die Kids nicht so viel Lust mehr auf noch ein Pagode, wahrscheinlich schon zu viele gesehen. Verständlich aber auch etwas nervig um mit “fangenspielende” Kids ein Pagode zu besuchen. Nach einem kurzen Besuch ging es weiter, natürlich im Boot und diese “longtail Boots” machen ein Lärm…. Aber trotz dem Lärm eine schöne Weise als Transport über das Wasser. Unser letzten Stop war Indein. Die tour im Boot war schön und hat wirklich spass gemacht.

Indein zelf kunnen we kort omschrijven als een ruïne van tempels. Een mysterieuze plek waar nog weinig gerestaureerd is. Het is (nog) niet beschermd waardoor je je tig jaar terug in de tijd waant als je hier door brokken afgevallen pagodes struint. In dit deel van Myanmar konden we zien dat er veel toeristen komen. Tot twee keer toe werden we om geld en snoep gevraagd. We hebben op tijd gegeten bij het Golden Moon restaurant en terug in het  hotel hebben we gezwommen. Het was een prima dag om nog te zwemmen en om onze laatste middag in de Shan vallei door te brengen.

Indein können wir beschreiben als eine Ruine von Tempeln. Ein mysteriösen Ort wo noch wenig restauriert worden ist. Es ist (noch) nicht geschützt, so es fühlt ob man viele Jahren zurück in der Zeit geht. In diesem Teil von Myanmar haben wir zum ersten Mal gemerkt das schon einige Touristen uns vorgegangen sind. Zweimal ist nach Geld und Süssigkeiten gefragt worden.  Nach dem Besuch an Indein ging es wieder zum Golden Moon Restaurant wo uns das Essen gut geschmeckt hat und im Hotel haben wir am Nachmittag wieder geschwommen. Es war noch einen schönen sonnigen Tag und unseren letzten im Shan Regionen.

2 januari werden we in de vroege ochtend opgehaald om de vlucht naar Thandwe te nemen. Thandwe ligt aan de kust bij het plaatsje Ngapali beach. Ja, onze laatste plek deze vakantie waar we verblijven. Het strand. We werden opgehaald met een schitterende oude bus en werden met heel veel koffers van andere mensen en onze tassen naar ons hotel gebracht. Een kort ritje van 15 minuten bracht ons naar de schitterende plek. Er zaten heel veel mensen te wachten die in moesten checken. Wij bleken geluk te hebben want onze kamer was klaar en wij hoefden niet tot 14 uur te wachten. We hadden een hotelkamer in een bungalow met 4 kamers. Een groot en mooi balkon erbij met twee ligstoelen en uitzicht op de zee. Prachtig. Snel de zwemspullen uit de tas en direct naar het strand. Kids waren niet te houden en renden door het warme zand naar de zee. Het was middag en we moesten eerst was eten. Een aantal visgerechten besteld en met een biertje erbij genoten we van de lekkere vis. Na het eten vonden we nog een strandbedje en renden we met zijn vieren de zee in. Oh wat lekker warm. Na alle koude zwembaden bij de vele hotels die we hadden gehad, wachtte ons nu een heerlijk opgewarmde zee ons op. We wilden er ook niet meer uit. Een zee die zeer langzaam diep werd, waardoor de kids ook lekker konden zwemmen en plonsen in het zeewater. Zowel Kas en Noor genoten van het springen in de golven en vooral Kas was er echt niet meer uit te krijgen.
Am 2. Januar sind wir schon zeitig abgeholt worden weil unser Flieger nach Thandwe ging um 09.45 los. Es war noch 1.15 Uhr fahren bis zum Flughafen. Thandwe liegt an der Küste in der Nähe vom Ngapali beach. Ja, unser letzten Ort in unserem Programm. Am Strand! Wir sind abgeholt worden vom Flughafen mit ein sehr alter Bus und zusammen mit viele Koffer und unsere Backpacks gingen wir mit dem Bus zum Hotel. Eine kurze Fahrt von 15 Minuten brachte uns zum Paradise. Viele Leuten haben zum check-in gewartet aber wir hatten Glück weil unsere Wohnung war schon fertig. Wir haben nicht warten müssen bis zum 14 Uhr. Wie ein Glück. Unsere Wohnung war eine in einen.  Bungalow von 4, einen grossen und schönen Balkon mit Liegestühle und Meeressicht. Wauw. Schnell die Schwimmsachen aus den Backpack und ab ins Meer. Das war das einzige was die Kids wollten. Wir haben erst etwas gegessen am Strand. Fisch mit einen Bier als Lunch. Nicht schlecht! Und danach…. Schwimmen, schwimmen, Sand und schwimmen. Kas und Noor lieben es um in die Wellen zu springen insbesondere Kas. Er wollte nicht mehr raus. Die Temperatur des Wassers war auch richtig gut. Schön warm so dass wir alle vier auch lange im Wasser zu finden waren.  Und auch schön war das die Tiefe erst weiter wirklich tief war, so die Kids konnten gut ins Wasser.

Die middag leerden Kas en Noor een aantal kindjes kennen. Een gezin uit Oostenrijk en een gezin uit Frankrijk, woonachtig in India – Bangalore. Met de kinderen uit Oostenrijk konden ze natuurlijk communiceren maar met de kinderen uit Frankrijk werd met de paar woordjes Engels die ze kennen en met handen en voeten gecommuniceerd. Wat heerlijk om ook een keer te spelen met kinderen. Totdat de zon onder ging zijn we op het strand gebleven, wat heerlijk. Kas en Noor waren heel erg moe en sliepen in 1 minuut toen ze in bed lagen. De zee en het zand doet hen goed.

Am Nachmittag haben Kas und Noor einige Kinder kennen gelernt, aus Wien, österreich und Frankreich die in India-Bangalore wohnen, so auch sehr gut Englisch gesprochen haben. Mit die Kids aus Wien konnten unsere 2 natürlich sehr gut reden und mit die Kids aus Frankreich ging es mit die wenige Englische Wörter die unsere 2 kennen und mit Handen und Füssen. Bis zur Sonnenuntergang sind wir am Strand geblieben, herlich. Kas und Noor waren sehr müde und sind innerhalb von 1 Minute eingeschlafen. Sand und Meer tun gut.
We zijn in totaal vijf nachten aan het strand gebleven. Een heerlijke tijd hebben we er gehad. Bij het ontbijt bakten ze verse wafels, dit jaar geen nieuwjaarswafels van omi maar in het hotel. Voordat we naar de ontbijttafel liepen, werden er al afspraken gemaakt over hoeveel wafels ze mee mochten nemen naar het strand, hihi. Ook een keer lekker ipv vierkante boterham met ei.
Insgesamt sind wir  Nächte am Strand geblieben. Eine herliche Zeit haben wir gehabt. Beim Frühstück jeden Morgen Waffeln (keine Sylvesterwaffeln von Omi aber im Hotel. Sehr lecker statt jeden Tag eine Scheibe Brot mit Ei.
De eerste twee dagen zijn we alleen maar aan het strand bij ons hotel gebleven. Kids hebben de hele dag met hun nieuwe vriendjes gespeeld en genoten daar zichtbaar van. De andere dagen zijn we tot in de middag op het strand gebleven. Daarna hebben we een tuktuk genomen naar het pleasant view restaurant aan de Zuidkant van het strand – een eilandje in de zee waar je via de zee (te voet) komt. Mooi plekje, mooi uitzicht, maar wel een stuk drukker dan waar wij zaten. Voor een lekkere cocktail en een mooie zonsondergang zeker een bezoekje waard. De laatste twee dagen zijn we met de tuktuk naar Seagull restaurant gegaan. Dit restaurant lag wat noordelijker en je zou er een mooi zicht hebben op de zonsondergang. En dat bleek ook echt zo te zijn. Wat een schitterende zonsondergang, de mooiste tijdens deze vakantie. Prachtig. De cocktails waren erg lekker, spotgoedkoop en het eten was meer dan lekker. We hebben er twee dagen genoten van de zonsondergang en van de heerlijke vis. Als je bij het restaurantje aankwam, reed je langs een “vuilnisbelt” (mensen beseffen niet dat het beter is het afval in de afvalemmer te gooien, maar het wordt een grote berg achter de huisjes waar ze wonen). De keuken is simpeler dan simpel, maar het eten kreeg van ons een dikke tien, een Michelin ster en de mensen die er werken wederom super lief. Als toetje kregen we allebei de dagen warme banaan met honing… mmmmmmm.
Die erste 2 Tagen sind wir nur am Strand bei unserem Hotel geblieben. Die Kids haben den ganzen Tag mit die neue Freunden gespielt und haben davon sichtbar genossen. Die andere Tagen sind wir bis zum Nachmittag bei unserem Strand geblieben und danach mit ein Tuktuk zum pleasant view restaurant an der Südseite vom Strand. Es war ein kleinen Insel im Meer, zu Fuss zu erreichen. Schönes Restaurant, schöne Sicht, aber auch viel mehr Leuten als wo wir wohnen. Für einen leckeren Coktail und eine schöne Sonnenuntergang sich ein Besuch wert. Die letzte 2 Tagen sind wir mit Tuktuk zum Seagull Restaurant gefahren. Dieser Restaurant liegt etwas nördlicher und wir hatten gelesen das die Sonnenuntergang da schön sein soll. Und es war… traumhaft. Die Cocktails waren sehr lecker, sehr billig und das Essen war mehr als lecker. Wir haben da 2 Mal gegessen um der Sonnenuntergang und das herrliche Essen (Fisch) zu geniesen. Wenn man da ankommt, sieht man nur Müll (die Menschen die da wohnen schmeissen wirklich alles auf einen riessen Haufe hinter ihrem Haus). Die Küche von Seagul war sehr einfach aber das Essen bekommt einen 1, ein Michelinstern und die Leuten die da arbeiten wieder Allen ganz lieb. Als Nachtisch bekamen wir warme Banane mit Honig…. Mmmmmmmmm.
We hebben aan het strand een hele fijne tijd gehad. We hebben veel gezwommen in de zee, zandkastelen gebouwd, geluierd met een boek, lekker gegeten en genoten van de avonden op het balkon met de zeegeluiden als achtergrondmuziek.
Die Zeit am Strand haben wir wirklich genossen. Viel geschwommen im Meer, Sandburchte gebaut, ein Buch gelesen, gut gegessen und genossen von die Abenden am Balkon mit die Meeresgeräuche am Hintergrund.
Met pijn in ons hart namen we op 7 januari afscheid van deze unieke plek. Helaas hadden we 1,5 uur vertraging zodat we wat lang moesten wachten op de kleine luchthaven en kwamen we wat laat aan in Yangon. Onze gids stond te wachten en we reden meteen door naar de Schwedagon Pagode. Dé pagode die iedereen moet bezoeken als je naar Myanmar toe gaat. Een mega pagode van goud, druk bezocht  en echt de moeite waard om te bezoeken. Overal glitters en naast de grote pagode ook veel kleine die geschonken zijn.

Mit ein lachendes und weinendes Auge haben wir uns am 7. Januar verabschiedet von diesen einzigartigen Ort in Myanmar. Leider hatten wir 1.5 Stunde Verspätung so das wir am kleinen Flughafen lange warten müssten. Wir waren deswegen auch später in Yangon.
Unser Guide war schon da und wir konnten gleich zur Schwedagon Pagode fahren. Die Pagode soll jeder besuchen wenn man Myanmar besucht. Eine riesige pagode von Gold, bei viel Leuten besucht. Ueberall Glitter und neben die riesige Pagode auch noch viele Kleine die von anderen gespendet worden sind.

We merkten ook meteen dat we in een grote stad aangekomen waren, tussen 6 – 8 miljoen inwoners. Het verkeer zat behoorlijk vast en we kwamen maar langzaam vooruit in deze miljoenenstad. We waren blij om in het hotel aan te komen. We gingen meteen door naar het rooftop restaurant met een schitterend uitzicht op dé Schwedagon pagode. We bestelden wat te eten en de kids vielen ook hier snel in slaap. Wij hebben nog op het balkonnetje gezeten, al was dat ook muggenbulten verzamelen en uitlaatgassen-happen, want we zaten boven de drukke weg. We hebben er met oordoppen redelijk geslapen.
Wir haben gleich gemerkt in einen grossen Stadt zu sein, zwischen 6 – 8 Millionen Einwohner! Zu viel Verkehr und es dauerte auch vor wir im Hotel waren. Gleich zum Rooftop Restaurant wo wir einen schönen Blick hatten auf die Schwedagon Pagode. Wir haben etwas zum Essen bestellt und danach sind die Kids gleich wieder eingeschlafen. Wir haben nach am Balkon einen Bier getrunken, obwohl es auch Mückenstiche sammeln und Abgase von Autos einatmen war. Geschlafen haben wir mit Ohrstöpsel weil an diesem Weg hatten wir sicher nicht ohne geschlafen.
Na het ontbijt werden werden we door onze gids opgehaald om een stuk met de circular-train te rijden. We hadden veel bekijks, want het wordt niet door elke toerist gedaan. Kas en Noor mochten iets lekkers uitzoeken (om 9 uur in de ochtend) en met een chocobroodje en een zak garnalenchips onder de arm gingen we de trein in. Een belevenis op zich. Aan de lopende band komen er verkopertjes langs van brillen tot mandarijnen, van een soort tabak om te kauwen tot waterijs in dichtgeknoopte zakjes. Heerlijk om dit te bekijken vanuit het bankje in de trein. Wij kochten er een zak kleine mandarijntjes die heerlijk smaakten voor nog geen dollar. Onze gids vertelde dat de prijzen in deze trein erg laag zijn. De mensen verkopen er best veel en nemen een kleine marge zodat het ook gekocht wordt.
Nach dem Frühstück sind wir bei unser Guide abgeholt worden. Wir hatten den circular-train auf unser Programm. Nicht jeder Tourist fahrt eine Strecke mit diesem Zug aber es ist es sicher wert. Kas und Noor dürften etwas süsses aussuchen von unser Guide und um 9 Uhr morgens ging ein Schokobrötchen und eine Tüte Garnelenchips mit im Zug. Das war ein Erlebnis. Ein Zug von Verkäufer in dem Zug ging an uns vorbei. Wir konnten alles mögliche kaufen. Brille, Mandarinen, Tabak zum Kauen und sogar Wassereis in eine Tüte mit Knote. Wir haben eine Tüte kleine Mandarinen gekauft für noch weniger als einen Dollar (1.000 … lokales Geld). Unser Guide sagte das die Preise im Zug niedrig sind weil die Verkäufer wenig Marge nehmen auf die Produkten die verkauft werden.
Na een half uurtje stapten we uit en werden we door de chauffeur opgehaald en gingen we naar downtown Yangon. We begonnen bij het stadhuis en het onafhankelijkheidsmonument. Er was zelfs een speeltuintje waar de kids even konden zwieren-zwaaien. We liepen nog een stukje langs de mooie, maar wel vervallen gebouwen waaraan je de Engelse invloeden goed kunt afleiden. Hopelijk worden de gebouwen een keer grondig aangepakt, want anders blijft er weinig van over. Dat zou echt jammer zijn.
Wir sind eine halbe Stunde mitgefahren und sind dann wieder abgeholt worden. Dann ging es los zum Downtown Yangon. Unser Spaziergang fing an beim Rathaus und dem Unabhängikeitsdenkmal. Da war auch einen kleinen Spielgarten wo die 2 natürlich spielen wollten. Wir haben dann noch einen Spaziergang gemacht und viele Gebäude angeschaut. In downtown sieht man den Einfluss von England in diese Gebäude zurück, aber die sollen sicher geschützt werden um diese nicht zu verlieren. Da wachsen viele Bäume aus die schöne Häuser.
We liepen naar een prachtig theehuis “Rangoon tea house”. Een hippe plek waar je heerlijk kan eten en een lekker bak koffie en kop thee kunt nuttigen.
Daarna zat ons bezoek aan Yangon er al op. Voor ons was het ook genoeg met twee kinderen om te doen. Kas en Noor vonden het fijn om in de middag te knutselen op de hotelkamer. Wij konden de tassen verder inpakken, zodat we klaar waren voor de terugreis naar huis die avond.
In de middag maakten we nog een wandelingetje bij het meer dat voor ons hotel lag en aan het einde van de middag dronken we een drankje in het restaurant van het hotel. Bij het ondergaan van de zon, het liedje “Memories” van Maroon5 op de achtergrond horend, namen we afscheid van deze schitterende reis.
Unser Lunch war beim Rangoon tea house. Ein guter Kaffee oder Tee und das Essen war auch ausgezeichnet. Das Yangon Besuch kam damit zu Ende. Es war auch ok weil Yangon hat, für uns mit 2 Kids, nichts weiteres mehr was wirklich besucht werden sollte. Am Nachmittag haben wir die Taschen eingepackt und die Kids haben gebastelt. Wir haben noch eine Runde am See gewandert. Ende des Nachmittags haben wir uns am Rooftop Restaurant unser Urlaub nochmals im Gedanke erlebt. Mit einer schönen Sonnenuntergang, das Lied ‘Memories’ von Maroon5 auf den Hintergrund haben wir uns von dieser ausgezeichneten Reise verabschiedet.

We hebben zoveel mooie dingen gezien en gedaan, quality tijd met zijn vieren gehad, genoten van de lieve mensen en de andere cultuur in Myanmar en als afsluiter fijne dagen aan het strand van Ngapali. Deze reis is onvergetelijk en we zijn in de nacht van 8 op 9 januari vertrokken met een grote rugzak vol herinneringen. Dankjewel mooi Myanmar, we hebben ervan genoten.
Wir haben soviel schöne Sachen gesehen und erlebt, quality time zu Viert gehabt, genossen von die liebevolle Menschen und den anderen Kultur in Myanmar und als Abschied schöne Tagen am Ngapali Meer. Danke schön Myanmar, wir haben es genossen.

Na een terugreis van 27 uur kwamen we thuis in Leipzig. Moe, maar voldaan kropen we in ons eigen bed. Home sweet home….
Bedankt dat jullie met ons mee hebben gereisd en voor de vele leuke reacties die we hebben gehad. Daar hebben wij weer enorm van genoten.
Eine Rückreise von 27 Stunden und dann waren wir wieder heim in Leipzig. Müde aber mit ein sehr gutes Gefühl sind wir eingeschlafen. Home sweet home ….
Dankeschön das ihr mit uns mitgereist seid und die schöne Reaktionen die wir bekommen haben. Davon haben wir wieder genossen.

Mieke

Mooi verhaal weer en ook hier zie ik wat foto's van de app erbij in m'n gedachten.
Wat een ervaring, wat een beleving, wat een unieke reis! Maar ook : Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!
Heb genoten om mee te reizen met jullie deze reis!! En ik weet zeker, nog meer verhalen en foto's zullen we zeker nog horen en zien. Dikke kus, jullie trouwe metgezel xx

Ellen

Het was geweldig jullie verhalen te lezen.
Een bijzonder mooie reis en super om dat als gezin samen te kunnen doen.
Fijn dat jullie ondertussen weer veilig thuis zijn, geniet van de mooie foto’s en herinneringen en maak snel weer nieuwe ?

Huig Varkevisser

Fijn om te horen dat jullie het ook zo mooi vonden, ik heb er in 2009 een rondreis gemaakt, toen waren de militairen nog aan de macht en reisden we nog onder begeleiding, dat was toen verplicht. De mensen waren ook toen geweldig en zeer vriendelijk, maar terughoudend en bang om iets verkeerds te zeggen.
Ik vond het heel leuk om jullie op deze manier te volgen en ben benieuwd wat de volgende reis gaat worden.

Yvonne

Wat een mooie verhalen en foto's!
Was leuk om jullie zo te volgen.
Deze reis zou ook wel iets voor ons kunnen zijn!
Bedankt voor het meegenieten.

Harrie

Wat een geweldige reis. Genieten, genieten en nog eens genieten.
Jullie verhalen en de vele foto"s gaf mij een prima indruk van jullie belevenissen. Geweldig.
Bedankt voor het mogen meereizen.
Groetjes,
Pap, Opi